Kassekladde: oprettelse af udlæg

Når I skal overføre andet end timer og varer fra Intempus til e-conomic m. projektstyring, skal I oprette og redigere en "Arbejdstype" inde under "Arbejdsmodeller".

I dette eksempel vil vi oprette en arbejdstype, hvorpå medarbejderne kan indrapportere udlæg i kr., som fx. "10 liter maling - 300 kr.".

 


1. Klik dig først ind på "Indstillinger" og "Arbejdsmodeller" oppe i højre hjørne.

 


2. Træk nu en "Ny arbejdstype" fra toppen af siden ned i den relevante "Arbejdsmodel" og "Arbejdskategori".

Der åbnes nedenstående vindue, hvor du i første omgang kun skal vælge enhed i drop down-menuen "Enhed". I vores tilfælde har vi valgt "Kr.".

Klik nu på "Opret" og vinduet lukkes. 

 


3. Klik nu på din nyoprettede arbejdstype, der stadig hedder "Ny arbejdstype" - nu skal du nemlig redigere den.


4. Når du har klikket på den, åbnes nedenstående vindue, hvor vi indtaster følgende:

  • I "Navn" skriver vi i vores eksempel herunder "Udlæg".
  • I "Enhed" valgte vi jo ved oprettelsen "kr" (i pkt. 2 herover).
  • I "Stykpris" skriver vi 1.
  • I "Omkostningstype" vælger vi "2. Varekøb virksomheder" i dropdown-menuen.
  • I "Konto" vælger vi kontoen "6835: Skyldige medarbejderudlæg" i dropdown-menuen.

 

 


5. Nu kan medarbejderne indrapportere udlæg i deres telefon-app. Det ser således ud:

 


 6. I administrationen ser indberetningen således ud:

 

 

Læs nu evt. artiklen:

Kassekladde: overførsel af indberetninger til projekt

 

Har du flere spørgsmål? Send en anmodning

0 Kommentarer

Log ind for at kommentere.
Drevet af Zendesk