Akkord: opsætning i Intempus.

I foregående artikel beskrev vi to måder at lave akkord-arbejde på:

A. hvor der både indrapporteres akkordtimer + det udførte arbejde (som fx. 5 kvadratmeter fliser lagt).

B. hvor der udelukkende indrapporteres akkordtimer.

I denne artikel beskrives, hvordan de to typer akkordarbejde opsættes i Intempus-administrationen.


 

A. Opsætning af akkordtype A, hvor der både indrapporteres akkordtimer + det udførte arbejde

1. Opret arbejdstype til akkord-arbejdet

  • Klik på "Indstillinger" og "Arbejdsmodeller".
  • Opret ny arbejdstype ved at trække en "Ny arbejdstype" ned i den relevante arbejdsmodel.
  • Kald den fx. "Akkordtimer" og sæt flueben i feltet "Akkord".

 

2. Opret nu arbejdskategori ved at trække en "Ny arbejdskategori" ned i den aktuelle arbejdsmodel. Kald den fx. "Akkordliste" og sæt flueben i felterne "Sagsrelateret" og "Tillæg".

 

3. Lav nu arbejdstyper for hver type akkord-arbejde i den nye kategori. I nedenstående eksempel er arbejdstypen til akkord-nedlægning af betonfliser - hvor medarbejderen registrerer, hvor mange kvadratmeter vedkommende har lagt til en betaling af 100 kr. pr. kvadratmeter.

Efter alle typer arbejde er tilføjet til kategorien "Akkordliste" kan medarbejderne nu begynde at indrapportere.

Se evt. denne guide, der viser, hvordan medarbejderne registrerer deres akkordarbejde.

Men først skal der laves en akkordsag, hvorpå akkordarbejdet kan registreres.
I næste artikel beskrives, hvordan man opretter akkordsager.

 


B. Opsætning af akkordtype B., hvor der udelukkende indrapporteres akkordtimer.

1. Opret arbejdstyper med timer til akkord-arbejdet

  • Klik på "Indstillinger" og "Arbejdsmodeller".
  • Opret ny arbejdstype ved at trække en "Ny arbejdstype" ned i den relevante arbejdsmodel.
  • Kald den fx. "Akkordtimer" og sæt flueben i feltet "Akkord".

2. Opret nu arbejdstype kaldet "Akkordoverskud", hvor der er flueben i feltet "Akkord", men IKKE i feltet "Aktiv". Denne arbejdstype benyttes af Intempus-administratoren til at indlægge akkordoverskud på en akkordsag.

Når arbejdstyperne er oprettet, kan der nu tilføjes akkordoverskud på en sag, der fordeles på baggrund af medarbejdernes indberettede akkordtimer på sagen.

Men først skal der laves en akkordsag, hvorpå akkordarbejdet kan registreres.

I næste artikel beskrives, hvordan man opretter akkordsager.
 

Har du flere spørgsmål? Send en anmodning

0 Kommentarer

Log ind for at kommentere.
Drevet af Zendesk