iPhone: vedhæftning af filer og billeder til indberetninger

NB: Fil- og billedevedhæftning skal være aktiveret på jeres konto, før at det virker. Læs mere her.

Hvis du bruger Android-telefon, skal du i stedet læse denne guide.


 Guide til vedhæftning af filer og billeder til indberetninger

 

Trinvis guide:

1. Lav en indberetning som normalt, men på den sidste side, hvor indberetningen normalt gemmes, er der et nyt felt forneden kaldet "Vedhæft filer"

Tryk nu på "Vedhæft filer" for at tilføje et billede eller en fil.

 


2. Efter du har trykket på "Vedhæft filer"-knappen, vises nedenstående skærmbillede...her får man vist alle vedhæftede filer, hvis der er nogen. Det er der ikke i nedenstående eksempel, så vi trykker nu på "Tilføj" oppe i højre hjørne...

 


 3. Efter vi har trykket på "Tilføj", åbnes der en menu i bunden af skærmen, hvor vi skal vælge mellem "Åben kamera" eller "Gennemse filer".
Vi trykker her på "Åben kamera" - for vi vil i vores eksempel tage et nyt foto og vedhæftet det til vores indberetning.

 


4. Når vi har trykket på "Åben kamera" gøres netop dette - vi kan nu tage et foto med tryk på den hvide knap forneden.

 


5. Når billedet er taget, får man vist billedet. Man kan nu enten tage et nyt billede, hvis det første ikke var godt, men hvis man er tilfreds med billedet, trykker man på "Brug foto". Det gør vi i nedenstående eksempel...

 


6. Når vi har trykket "Brug foto" sendes vi tilbage til Intempus-appen, hvor man nu kan se at der er vedhæftet et billede. Fil-navnet på billedet vil variere, da det automatisk bliver tildelt af telefonen. Det er  endnu ikke muligt at omdøbe billedet.

Hvis vi vil tilføje flere billeder eller filer, trykker vi igen på "Tilføj" oppe i højre hjørne, og vi får nu samme valg som i pkt. 3 foroven.

Hvis der ikke skal vedhæftes flere billeder eller filer, trykker vi på "Tilbage" i øverste venstre hjørne for at komme tilbage til timeindberetningen. Det gør vi nu...

 


7. Her er vi tilbage på vores timeindberetning, hvor vi nu i bunden kan se, at der er vedhæftet 1 fil.
Indberetningen kan nu indsendes som normalt ved tryk på "Gem". Det gør vi nu...

 


8. Når vi har trykket på "Gem" bliver de vedhæftede billeder og filer sendt til Intempus-administration sammen med timeindberetningen.
Der vises, som på billedet herunder, en status på overførslen ("Filoverførsel igangsat file 1").

 


 9. Til sidst er vi tilbage på forsiden, hvor vi nu kan se vores indberetning. Vi kan nu, som normalt, trykke på indberetningen for at redigere den.

 


 10. Hvis vi i pkt. 3 foroven vælger at vedhæfte en fil i stedet for et billede, skal man i stedet trykke på "Gennemse filer", som på billedet herunder.

 


11. Efter der er blevet trykket på "Gennemse filer" vises nedenstående billede, hvor vi skal trykke os frem til den ønskede fil. I vores tilfælde vil vi kigge efter en billedefil på telefonens kamerarulle ("Camera Roll"), så vi trykker på den...

 


12. Første gang du forsøger at vedhæfte et eksisterende foto på din telefon, får du vist nedenstående billede, hvor du skal trykke på "OK".

 


13. På næste skærmbillede får vi vist alle billederne i vores "kamerarulle". Vi vælger nu et af dem ved at trykke på det.

 


14. Vi sendes nu tilbage til Intempus, hvor vi kan se filnavnene på de vedhæftede billeder/filer. Hvis der skal vedhæftes flere filer, skal vi blot trykke på "Tilføj" igen.

Men vi skal ikke vedhæfte flere filer, så nu trykker vi "Tilbage" i øverste venstre hjørne for at komme tilbage til timeindberetningen, hvortil filerne er vedhæftede.

 


15. Her er vores indberetning med 2 filer vedhæftet. Tryk nu "Gem" for at indsende indberetningen til administrationen.

 

 


 

Læs nu evt. denne artikel: Hvor i administrationen kan man se vedhæftede filer og dokumenter til indberetninger?

 

Har du flere spørgsmål? Send en anmodning

0 Kommentarer

Log ind for at kommentere.
Drevet af Zendesk